Tråkig.

Jag är nog sveriges tråkigaste människa.
Jag hatar verkligen att göra tråkiga saker, to.m sådana tråkiga saker som i slutändan blir kul.
Men igentligen handlar det bara om min egna inställning i huvudet. man måste bryta den här trenden på något vis
En vän sa till mig att kognitiv beteende terapi skulle funka jätte bra för mig! och det tror jag stenhårt på
I den metoden utgår man från personens tidigare händelser och förstår därför hur denne tänker i dag.
och varför den personen har per automatik negativt tanke mönster.
De automatiska tankarna är oftast negativa och övergeneraliserande, till exempel ?Jag misslyckas med allting?. Detta leder till att de påverkar våra känslor, vilket i sin tur leder till att våra tankar blir negativa. Denna process blir lätt en ond cirkel, vilken kan orsaka djupa depressioner om den får verka tillräckligt länge.

Men i min situation idag, behöver jag inte hjälp, eller det är nog snarare så att jag prioriter inte det så högt!
mina andra måsten är viktigare.
Adjöss for now...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0