Spel



               

Läste en artikel om spelberoende... det är synd att folk inte förstår när dom är beroende av något.. konstigt att den där spärren inte funkar som den ska..

Jag menar vissa har lättare att bli beroende av saker än andra och oftast vet man det.. varför sätta sig i sådana situationer att man blir beroende.. jag har lätt att bli beroende så när jag känner att oj oj nu MÅSTE jag göra det här... då slutar jag DIREKT det kan vara träning, choklad, dataspel, triss köp,

Men för vissa funkar det inte så.. dom tror verkligen att dom ska vinna mycket pengar...

Klart man inte kan vinna pengar om man INTE spelar. Men jag känner en del folk som har mycket pengar genom gediget handsjobb.

Jag tror också dom som spelar för bara att vinna en massa pengar är otroligt lata människor som gärna får allt här i livet. Som tycker arbete är ett nödvändigt måste. Nä hade jag kunskap om något område, var bra på något då skulle jag driva mitt eget inom det. T.ex hade jag utbildning inom dietist eller va dietist så skulle jag syssla med det på eget basis...

Var jag dekoratör skulle jag ha eget där också. Nu är det så att jag inte kan något så pass att jag kan öppna eget inom något... men jag känner folk som har kompetensen men är för fega för att slå till.

Sen of course är det ju en trygghet i att vara anställd det är ett faktum. Man gör det man ska thats it... ja inte för mig då men för normala folk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0