Nytt Dagis

Hello Friends!
Nu har mina barn börjat en inskolning på ett nytt dagis! ser ut att funka jätte bra! för dom som inte har så stor koll! så tar en inskolning på dagis ca 2 veckor! man börjar med en timme och utökar lite varje dag! först får jag vara med sen efter några dagar får jag gå därifrån!
Ja jag har ju gjort det förut så för mej är det inte så svårt!
Jag känner också att jag har en underbar kvalitets tid med mina barn nu! Hinner med allting och desutom leka med dom, gå till lekparker. m.m
Wonderful....
I morse go väner var det action i mitt liv jodå!
Jag  och. vaknar av ett hiskeligt krasande av fösnter. flyger upp för det låter som att det är precis bredvid sängen det är.
Fattar inom några sekunder att det är inbrott nere på mitt jobb! perkele... ringer 112112 ( ringt för mycket 118 därför dubbelslagen, kan bero på en viss mängd adrenalin också) Dom är ju så himla lugna.
 Jag hör hur tjuvarna är därnere på kontoret, så efter 9.30 minuter anländer polis bussen och polis bil. dom omringar huset, jag kastar ner ytter dörr nyckel som dom missar att ta (*tänker* ja poliser)  dom går in med laddat (obs ett) vapen. Skriker i dörren att kom ut..bla.bla...
Efter att dom genomsökt i 35 min kommer en polis till ,
Hundföraren, dom släpper på en polishund och jag tänker nu måste dom väl hitta någon,
Dom genomsöker källare, vind, trappuppgång ja allt. sen när det var lugnt trodde jag, så tänkte jag jaja jag går väl ner och snackar med dom så jag smyger ner (varför smyger jag) eh sen utanför står en polis som frågar vem jag är, oj vad rädd jag blev, jo det är jag som ringde sa jag, då sa hon men du kan ju inte gå ut nu! jag har ju kunnat skjuta dej... oj då tänkte jag... kan svenska polisen skjuta! nej då skämt o sidå. men hur som helst så hittade dom ingen tjuv. och inte hade någon  vart inne på kontoret heller. så vad hörde jag? knepigt.... kanske adrenalinet som pumpade runt i mina vener....
Det ända som tjuven tagit var en ynka telefon... ja suck... tur för oss...
men visst var det action...
Hej svejs

Kommentarer
Postat av: Fröken Roos ~

Hahaha. Åh fy faan, snacka om att jag skitit ner mej om jag varit du :P

2007-05-29 @ 21:29:09
URL: http://msroos.blogg.se
Postat av: Fiffi

Faan vilken action. tur att du inte blev skjuten..

2007-05-29 @ 21:36:21
URL: http://msolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0